6 Ağustos 2010 Cuma

Audi A1 - Model İnceleme 2


Yoğun ve stresli geçen bir sene sonunda 10 günlük bir kafa tatili gibisi yok. Gitmeden önce Giulietta denemek istiyordum ama A1 beklenmedik güzel bir süpriz oldu. Barcelona'daki ilk günümde sahilde yürürken Audi MedCup yelkenlilerini ve ekibin prefabrik bir kaç ufak yapıyı inşaa ettiğini görünce ilgimi çekecek bir şeylerin olacağını tahmin etmiştim. Allahtan tahminimde haksız çıkmadım da, benim de keyif aldığım bir test gerçekleşti.




İlk önce Audi MedCup ile ilgili ufak bir bilgi vereyim. Adından da anlaşılacağı gibi Audi'nin ana sponsorluğunda düzenlenen, Dünya'nın önde gelen yelkenli yarış organizasyonlarından birisi. 5 ayrı etaptan oluşuyor ve bu sene sırasıyla -daha sonra bizim de göreceğimiz- Cascais, Marsilya, Barcelona, Cartagena ve Cagliari rotalarında yarışlar düzenlendi. Yelkenlilerle ilgili olanlar bu adresten daha detaylı bilgiye ulaşabilirler. 








İlk gece düzenlenen tanıtım organizasyonunda karşılaştığımız A1'in göze ilk çarpan özellikleri, metalik gri rengindeki kapı üstü yan kısımlar ve artık Audilerde klasikleşmiş olsa da park halinde yanan ön farlar oldu. Araç hakkında ufak bir bilgi aldıktan sonra, bir sonraki gün test etmek üzere sözleştik. Tabii Barcelona'da bulunmak güzel, Barcelona'da araba kullanmak daha güzel, Barcelona'da piyasaya henüz çıkmamış bir arabayı kullanacak olmak daha da güzel. 


Audi firması, ilk gece organizasyonun yapıldığı yerin yakınlarına 2 adet sadece show için, 2 adet de test için A1 getirmiş. Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz siyah A1 1.4 TFSI motora, kırmızı A1 de 1.6 TDI motora sahipti. Bunların dışında Audi, Barcelona'ya sergilenmesi için getirmediği 1.2 TFSI motorlu bir aracı da üretecek. Benim test etmek için tercih ettiğim A1, 1.4 TFSI motoruyla 122 hp güç üreten, 6 ileri manuel vites, 0-100 km hızlanmasını 9,2 saniyede (7 ileri vites S-Tronik şanzımanlı versiyonu da 9,2 saniyede gerçekleştiriyor.) gerçekleştiren, ülkemizde de en çok tercih edilecek A1 modeli olacağını düşündüğüm araçtı. Aracın yakıt tüketimi de 100 km'de 5,4 litre. Benzinli model olan 1.2 TFSI  86 hp güç üretebiliyor ve 100 km hızlanmasını 12 saniyede gerçekleştirebiliyor. Tek dizel versiyonu olan 1.6 TDI 105 hp güç, 205 Nm tork üretirken 0-100 km hızlanmasını 10,8 saniyede gerçekleştiriyor ve 100 km'de ortlama yalnızca 3,9 litre yakıt harcıyor. Emisyon değeri de ortalama 103-119 gram/km. 







Arabada ilk dikkatimi çeken şey start-stop özeliği oldu. Kırmızı ışıklarda, dur kalk yaptığınızda motor duruyor, siz debriyaja bastığınız anda motor tekrar çalışıyor. Tabii bu durum çok trafiğin, dur kalkın olduğu zamanlarda can sıkıcı ve gereksiz olabilir, ama hafif trafiğin, kırmızı ışıkların olduğu yerlerde verimli bir özellik olur. Aracın genelinden bahsedecek olursak, dış görünüş tabii ki zevke göre değişir. Ben küçük sınıf bir arabaya göre gayet şık buldum. Yandaki gri kısımlar, aracın boyutuna oranla geniş jantlar göze gayet çekici geliyor. İç kısım da bütün Audilerde olduğu gibi kaliteli, iç kısımda tek dikkatimi çeken olumsuz nokta dijital klimanın tercih edilmemesi oldu. Daha ülkemizde çıkmamasına rağmen aşina olduğumuz Alfa Romeo Giulietta'dakine (yine konuyu Alfa'ya getirebildiğim için kendimi tebrik ediyorum) benzeyen ekranda müzik, navigasyon, ayarlar, telefon gibi modüller bulunuyor ki, ulaşması, kontrolü ve konumu gerçekten çok iyi düşünülmüş. Artık Audi gibi bir markada direksiyondan kumanda gibi özellikleri (daha önce bahsettiğim manuel klima şaşırtsa da) söylemeye gerek duymuyorum. Arka koltuktaki diz mesafesi tatmin edici ama tavan yüksekliği benim boyumdaki (1.80) insanlar için rahatsızlık verebilir. Tabii bu segmentteki araçlar için gayet normal. Sonuç olarak, aracın iç kalitesi Audi kullandığınızı hissettirecek düzeyde.

Performansa gelirsek, ağırlığını tam olarak bilmesem de bu sınıftaki bir araba için 6 ileri vites ve 122 hp dendiğinde tahmin ettiğiniz şeyin karşılığını kesinlikle alıyorsunuz. Düşük motor hacmiyle yüksek güç üreten teknolojinin öncüsü olan Audi 1.4 TFSI ile gerçekten çok iyi bir iş çıkartmış. Gaza dokunduğunuzda aldığınız tepkime çok başarılı. Çok hız yapamasak da yola oturan bir araba hissini yaşadığımı rahatlıkla söyleyebilirim. Tek olumsuzluk tasarımından kaynaklanan arka görüş açısının darlığı. O kadar kusur da olsun artık..

Sonuç olarak, Audi A1 ülkemizde "bayan arabası" olarak tabir edilen, aslında büyük şehirlerde yaşayan insanların kullanımına uygun, az yakıt tüketen, park sorunu yaşatmayacak ekonomik ve aynı zamanda konforlu, güzel tasarımlı bir araç. Fiyat ile ilgili net bir bilgi yok ama Audi'nin çok uygun fiyatlardan satacağını düşünmüyorum. Zira en büyük rakipleri ne kadar tercih edildiği malum olan Alfa Romeo Mito ve artık modası geçmek üzere olan Mini Cooper. 


Fotoğraflar için Fatih'e teşekkürler. Barcelona fotoğraflarını http://photoft.blogspot.com/ adresinden görebilirsiniz.

3 yorum:

  1. This site really has all the info I needed about this subject and didn't know who to ask.

    Also visit my web site :: how to make a guy fall in love with you

    YanıtlaSil
  2. I must thank you for the efforts you've put in writing this website. I'm hoping to
    check out the same high-grade content by you in the
    future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my
    very own blog now ;)

    my webpage rid cellulite

    YanıtlaSil
  3. As the admin of this web page is working, no uncertainty very soon it will be well-known, due
    to its feature contents.

    Have a look at my weblog - airbnb voucher

    YanıtlaSil