9 Ağustos 2010 Pazartesi

Alfa Romeo Giulietta - Model İnceleme 3


Blogu iyi kötü takip edenler bilirler, Alfa Romeo Giulietta'yı çok uzun zamandır bekliyordum. Tatile çıkmadan önce de gideceğim yerlerdeki Alfa bayiilerinin adreslerini ve telefonlarını çıkartmış, test sürüş için gerekli formu doldurmuştum. Nihayet Lizbon'da kullanma fırsatını buldum ama gariptir ki satış sorumlusu araç içinde hareket halindeyken fotoğraf çekmemize izin vermedi. Nedenini sorduğumda da güvenlik dedi ama ne alakası var anlayamadım.



Aracın teknik özellikleri hakkında bir çok yazı yazdım, AutoBild'in yaptığı karşılaşmayı da buraya taşıdım. Teorik olarak söylenecek daha fazla bir şey yok. Kısa zamanda edinebildiğim izlenimlere gelirsek, Giulietta dış görünüş olarak çok dikkat çekici ve tahmin edilenden daha büyük duruyor. Sportif olduğu kadar, belki sportif olduğundan da fazla oturaklı bir araba imajı veriyor. Kullandığım siyahındansa içeride duran beyaz renkli Giulietta'yı daha çok beğendim. Siyahı da güzel ama beyaz renk hatları daha fazla belli ediyor kanaatimce.









Kullandığım 1.4 170 hp zaten asıl kullanmak istediğim, merak ettiğim modeldi. Açıkçası daha önce 165 hp 7 ileri vites Jetta'yı kullandığımda performans açısından yaşadığım hayal kırıklığını bu modelde de yaşarım endişesini hissettim ama bu endişem kontakt anahtarını çevirip gaza basmamla beraber kayboldu. 170 hp güç üreten motor inanılmaz bir ivme hissettiriyor, düşündüğümden daha büyük olan kasayı kaldırmada gayet başarılı. Zaten bu model 0-100 km hızlanmasını 7.8 saniyede gerçekleştiriyor. Kırmızı dikişli direksiyon simidi, vites bölümü, metal pedallar ve vites topuzu 170 hp ile birleşince inanılmaz sportif bir sürüş keyfi yaşıyorsunuz. En çok merak ettiğim motor sesi ise Alfa Romeo'lara has, tek kelimeyle "mükemmel". Zaten çıkmadan çok hoşuma giden bu model beklentilerimin hepsini tamamen karşıladı. Konuştuğum satış görevlisi de modele gösterilen ilginin çok fazla olduğunu, markanın lokomotifi olacağını düşündüğünü söyledi ki, katılmamak elde değil. Bir Alfa Romeo hayranı çok objektif bakamadığım için daha fazla yorum yapmıyorum, sadece sonuç olarak iç mekan kalitesi, genişliği; dış görünüşü, sesi; ve en önemlisi performansıyla Giulietta benden geçer not aldı. Ülkemize de ilk parti mal bu hafta geliyor, yakında yollarda görmeye başlar, daha net fikirler ediniriz.








Fotoğraflar için Fatih'e teşekkürler. www.photoft.blogspot.com 

6 yorum:

  1. emeğiniz için teşekkürler =)

    YanıtlaSil
  2. Geçtiğim gün Kullandım karakteri olan bir araba geniş ama 159 gidi ön konsolu insana GÜVEN HİSSİ VERMİYOR sanki bi ALFA değilde FIAT LİNEA gibi... tek kötü yanı bu benim için ki ben hayatımın 4/3 ü arabası olan biriyim sürekli iç kabinle aşina olucağımdan içime sinmedi

    YanıtlaSil
  3. Fiat Lineaymış, hade len!
    10 numara araba yapmış alfa romeo. vw'ciler nasıl kötüleyeceklerini şaşırmışlar. Tek kelimeyle süper!

    YanıtlaSil
  4. Malzeme kalitesine Fiat Linea diyenler, Golf ve Scirocco'nunkilere bir baksınlar bi zahmet. Her tarafları sert plastik dolu, Giulietta'da da var ancak diğerleriyle aynı ayarda, acımasızca eleştirmeye gerek yok.

    YanıtlaSil
  5. 159'a Linea gibi diyen insan hayatında yolda bile Alfa Romeo görmemiş birisidir. İçine oturduğuna kimsenin inanmasını beklemesin.

    YanıtlaSil
  6. Arabanın dış görünüşü çok iyi ama iç tasarımını öven arkadaşlar bu kadar para verip de linea ile birebir aynı direksiyon kumandası, cam tuşları, bardaklık ve anahtar kullanımından memnun kalır mısınız ?

    YanıtlaSil