19 yarışlı 2010 sezonunun 4. yarışını da geride bıraktık. Bahreyn yarışı ile başlayan sezonda Avustralya, Malezya yarışlarından sonra yapılan Çin GP, son yıllarda izlediğim en zevkli yarışlardan biriydi. Bir başlayıp bir dinen yağmur, inanılmaz geçişler, Hamilton'ın mükemmel performansı, taktik savaşları, kazalar, son ana kadar bitmeyen mücadele.. Formula 1'in unuttuğumuz heyecanı geri geldi dedirtti yarışı izleyenlere. Çekişme o kadar fazlaydı ki yarışçılar pit stop girişlerinde, çıkışlarında bile birbirlerini geçmeye çalıştılar. Aynı takımdan olmalarına rağmen Fernando Alonso ve Felipe Massa'nın pit stopa girerken yaptıkları mücadele (foto aşağıda) bir yarış sever olarak beni mest etti.
Çekişmeli ve zevkli mücadelenin sonunda günün kazanan tarafı kesinlikle Mercedes'ti. Jenson Button birinci sırayı alırken takım arkadaşı Lewis Hamilton ikinci oldu. Alman yarışçı Nico Rosberg de kendisine podyumda yer bulabildi. Böylece McLaren-Mercedes duble yaparken ilk iki sırayı da İngilizler almış oldu.
Jenson Button çok mantıklı hamlelerle istediği sonuca ulaşmasını bildi. Tabii bundaki en büyük faktör diğer yarışçılar ortalama 4-5 kez pit stopa girerken kendisinin sadece 2 kez pit stop yapmasıydı. Lewis Hamilton da agresif ve göze hitap eden stilini Çin'de de devam ettirdi. Kaç tane araba geçti ben sayamadım. Yeni bir efsane olma yolunda ilerliyor.
Formula 1 ile ilgili yazı yazıp Schumi'ye değinmezsek olmaz tabii. Takım arkadaşı Nico Rosberg 3. olduysa da nedense bana Michael Schumacher'in arabasında bir sorun varmış gibi geldi. Özellikle virajlarda yan yana geldiği her rakibi efsane pilotu rahatlıkla arkasında bıraktı. Reflekslerinde mi arabasında mı bir sorun var anlayamadım. Neyse bu onun için yeni sisteme ve rakiplerine alışma sezonu olsun. Seneye daha iyi bir Schumi görürürüz umarım. Çin GP şüphesiz Ferrari için de tam bir hayal kırıklığı. Alonso 4. Massa ise 9. bitirdi. Gerçi Alonso'nun hatalı çıkışı ona bir pit stop cezası getirmese yarışın sonucu çok farklı olabilirdi. Yine de Alonso fena bir yarış çıkartmadı bana göre. Dikkatimi çeken bir diğer isim de Vitaly Petrov oldu, iyi götürdüğü yarışta nefesi yetmedi. Umut verdi en azından. Sıralama turunda ilk 2 sırada yer alan Vettel ve Webber de heveslenen RBR-Renault takımını hayal kırıklığına uğrattı. Vettel yarışı 6. Webber de 8. bitirebildi.
Formula 1 ile ilgili yazı yazıp Schumi'ye değinmezsek olmaz tabii. Takım arkadaşı Nico Rosberg 3. olduysa da nedense bana Michael Schumacher'in arabasında bir sorun varmış gibi geldi. Özellikle virajlarda yan yana geldiği her rakibi efsane pilotu rahatlıkla arkasında bıraktı. Reflekslerinde mi arabasında mı bir sorun var anlayamadım. Neyse bu onun için yeni sisteme ve rakiplerine alışma sezonu olsun. Seneye daha iyi bir Schumi görürürüz umarım. Çin GP şüphesiz Ferrari için de tam bir hayal kırıklığı. Alonso 4. Massa ise 9. bitirdi. Gerçi Alonso'nun hatalı çıkışı ona bir pit stop cezası getirmese yarışın sonucu çok farklı olabilirdi. Yine de Alonso fena bir yarış çıkartmadı bana göre. Dikkatimi çeken bir diğer isim de Vitaly Petrov oldu, iyi götürdüğü yarışta nefesi yetmedi. Umut verdi en azından. Sıralama turunda ilk 2 sırada yer alan Vettel ve Webber de heveslenen RBR-Renault takımını hayal kırıklığına uğrattı. Vettel yarışı 6. Webber de 8. bitirebildi.
Çin GP sonuçları,
Pos Yarışçı Takım Süre Pts
1 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:46:42.163 25
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +1.5 secs 18
3 Nico Rosberg Mercedes GP +9.4 secs 15
4 Fernando Alonso Ferrari +11.8 secs 12
5 Robert Kubica Renault +22.2 secs 10
6 Sebastian Vettel RBR-Renault +33.3 secs 8
7 Vitaly Petrov Renault +47.6 secs 6
8 Mark Webber RBR-Renault +52.1 secs 4
9 Felipe Massa Ferrari +57.7 secs 2
10 Michael Schumacher Mercedes GP +61.7 secs 1
11 Adrian Sutil Force India-Mercedes +62.8 secs
12 Rubens Barrichello Williams-Cosworth +63.6 secs
13 Jaime Alguersuari STR-Ferrari +71.4 secs
14 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth +1 Lap
15 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth +1 Lap
16 Bruno Senna HRT-Cosworth +2 Laps
17 Karun Chandhok HRT-Cosworth +4 Laps
Ret Jarno Trulli Lotus-Cosworth Hydraulics
Ret Lucas di Grassi Virgin-Cosworth Clutch
Ret Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari Technical
Ret Sebastien Buemi STR-Ferrari Accident
Ret Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari Accident
Ret Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes Accident
Ret Timo Glock Virgin-Cosworth Engine
Bu sonuçlardan sonraki sürücü bazında puan durumu,
Pos Driver Team Points
1 Jenson Button McLaren-Mercedes 60
2 Nico Rosberg Mercedes GP 50
3 Fernando Alonso Ferrari 49
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 49
5 Sebastian Vettel RBR-Renault 45
6 Felipe Massa Ferrari 41
7 Robert Kubica Renault 40
8 Mark Webber RBR-Renault 28
9 Adrian Sutil Force India-Mercedes 10
10 Michael Schumacher Mercedes GP 10
11 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 8
12 Vitaly Petrov Renault 6
13 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 5
14 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 2
15 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1
16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 0
17 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 0
18 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 0
19 Karun Chandhok HRT-Cosworth 0
20 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 0
21 Bruno Senna HRT-Cosworth 0
22 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 0
23 Timo Glock Virgin-Cosworth 0
24 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 0
Takım bazındaki puan durumu,
Pos Team Points
1 McLaren-Mercedes 109
2 Ferrari 90
3 RBR-Renault 73
4 Mercedes GP 60
5 Renault 46
6 Force India-Mercedes 18
7 Williams-Cosworth 6
8 STR-Ferrari 2
9 BMW Sauber-Ferrari 0
10 Lotus-Cosworth 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0
Madem Formula ile ilgili ilk yazımı yazdım, yarış takvimini de veriyim tam olsun:)
01 Bahreyn 12-14 Mart
02 Avustralya 26-28 Mart
03 Malezya 02-04 Mart
04 Çin 16-18 Nisan
05 Katalunya 07-09 Mayıs
06 Monte Carlo 13-16 Mayıs
07 İstanbul 28-30 Mayıs
08 Montreal 11-13 Haziran
09 Valencia 25-27 Haziran
10 Silverstone 09-11 Temmuz
11 Hockenheim 23-25 Temmuz
12 Budapeşte 30 Temmuz - 1 Ağustos
13 Belçika 27-29 Ağustos
14 Monza 10-12 Eylül
15 Singapur 24-26 Eylül
16 Suzuka 08-10 Ekim
17 Yeongam 22-24 Ekim
18 Sao Paulo 05-07 Kasım
19 Abu Dhabi 12-14 Kasım
Not 1: Senna'yı izleyemedim ama listede yeğen Senna'nın adını görmek güzel oluyor.
Not 2: O ne güzel safety car öyle ya :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder