19 Mart 2010 Cuma

Alfa Romeo Giulietta


Bir Alfa Romeo hayranı ve kullanıcısı olarak ilk postumu merakla beklenen Alfa Romeo Giulietta hakkında girmek istedim. 147 modelinin yerini alacak Giulietta 2010 Cenevre fuarında sergilendi. 147 kullanıcısı olarak en çok duyduğum şey bu kadar sert bakışlı bir arabaya bu kadar yumuşak bir arka dizaynının gitmediğiydi. Her ne kadar 147'nin arka tasarımını beğensem de eleştirilere az çok hak veriyordum. Giulietta'nın fotoğrafları ilk yayınlandığında arka tarafını gördüm ve tamamen arabanın ruhunu yansıtan bir tasarım olduğunu düşündüm. Arabanın ön fotoğraflarını görene kadar da bu devam etti bu düşüncem! 147, 156, 159 modellerinden alıştığımız o sert bakışlarını bu arabada görmek güzel olurdu.

5 farklı motor seçeneğinden en güçlüsü 1.8 235 hp'lik modeli. Motor yelpazesinin giriş seviyesinde 105 HP'lik 1.6 litre hacimli JTD turbo dizel motor yer alıyor. Alfa Romeo Giulietta'nın kaputu altında görev alacak diğer turbo dizel motor seçeneğini ise 2.0 litrelik silindir hacmine sahip 170 HP'lik motor oluşturuyor. Multiair teknolojisine sahip benzinli motor seçeneklerini ise 1.4 litre 120 HP ve 170 HP'lik motorlar oluşturuyor. İç tasarımda da en çok dikkatimi çeken şey 147'de en çok sikayetçi olduğum vitesin büyüklüğü oldu. Giuletta'da küçük vites topuzu daha sportif bir görünüm vermiş. İlginç radyo tasarımı ve navigasyon ekranının konumu da arabanın iç bölümüne farklı bir hava katmış. Yaz aylarında Türkiye yollarında göreceğimiz Alfa'nın yeni modeli, modası geçmiş 147'nin 25.000 Eur'dan satıldığı bayiilerde ne kadar olur, o da ayrı bir soru işareti.

Cenevre fuarındaki tanıtım videosu


Bu da Alfa Romeo'nun yayınladığı ilk görüntüler







not: benim bildiğim hiç bir alfa o toz toprak yollara dayanmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder