24 Mart 2010 Çarşamba

Honda CR-Z 2011



Honda, Formula'da yaşadığı felaketi, S2000'in eskiyen tasarımı, Jazz, Civic, City, CV-R gibi "tam bir aile arabası" modellerine verdiği öncelik ile büyük bir puan kaybeden sportif ününü, bu sene çıkarttığı hibrid CR-Z modeli ile geri kazanmaya çalışıyor.

2007 Tokyo Motor Show'da sergiledikleri konsept, 1983-1992 yılları arasında üretilen CR-X acaba geri mi dönüyor sorusunu sordurtmuştu otomobil sevenlere. 80'lerdeki CR-X ile şekil konusunda stratejik bir benzerlik olduğu ile ilgili iddiaları proje lideri Norio Tomobe aydınlattı: "Bu modeli yaparken modern bir CR-X hedeflemiyorduk. 21. yüzyıl çevre bilinciyle, tamamen yeni bir hibrid araba yaratmak istedik. Eğer CR-Z size CR-X'i hatırlatıyorsa bu tamamen bir tesadüftür"

Aracın iç kısmına baktığımızda gösterge panelinin konumunun çok iyi ve mükemmel aydınlatılmış olduğunu görüyoruz. Çok karışık olmayan iç tasarımda düğmelere ulaşmak da çok kolay gözüküyor. Otomatik klimanın şekli de gayet ilginç.

Honda CR-Z'nin kaputunun altındaki Honda Jazz'dan alınan 1.5 litre i-VTEC motoru, 1.8 litre Civic'ten alınıp CR-Z'ye uyarlanan 6 ileri manuel şanzıman destekliyor. İç ateşlemeli motor 6000 rpm'de 112 hp güç üretebiliyor, aynı zamanda nikel metal hibrid bataryaları 1500 devirde 14 hp ekstra güç üretiyor. Şu an burada girmeyeceğimiz karışık hesaplamalardan sonra Honda'nın iddiasına göre kombine motor 6000 rpm'de toplam 122 hp'lik bir sürüş keyfi sunabiliyor. Tabii ki torkun 1500 rpm'de 128 (pound - feet) olduğunu da unutmamak gerek! 1.5 litre bir motor için gerçekten gayet başarılı bir rakam. Hibrid ve spor bir otomobil üretmenin tezat olduğunu düşünebilirsiniz ama Honda Sport, Normal ve Econ mode olarak 3 farklı sürüş tipi uygulamış CR-Z'de. Bridgestone Potenza R050 ve Yokohama Advan A10 lastikleri bu araba için özel üretilmiş, ekonomik sürüş sağladığı ve çok az ses çıkarttığı için de tercih edilmişler.

Türkiye'de Hibrid modelleri için devlet desteği hala olmadığından bu modelin Toyota Prius'da olduğu gibi (yaklaşık 90-100.000 TL) yüksek fiyattan satılacağını düşünebiliriz. Tabii bu modelin Türkiye'ye gelip gelmeyeceğini hala bilmiyoruz. USA'de 24.000 USD (yaklaşık 36.000 TL) gibi bir fiyatla satılması beklenen CR-Z'nin bir kaç verisi de şöyle,


Motor: 1.5L/113-hp/107-lb-ft DOHC 16-valve I-4 + 14 hp/58-lb-ft front elect motor, comb output 122 hp, 123-128 lb-ft (est)
Şanzıman: 6-ileri manuel; CVT
Uzunluk x genişlik x yükseklik: 160.6 x 68.5 x 54.9 inç (tahmini)
0-100 km/h: 9.0 saniye (tahmini)
CO2 emisyonu: 0.53-0.58 lb/mil (tahmini)
U.S.A satışa çıkış: 2010 Yazı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder