25 Mayıs 2010 Salı

Alfa Romeo Giulietta vs BMW 120



Auto Bild, Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Multiair ile BMW 120'yi karşılaştırmış. İlk önce karşılaştırdıkları arabaların özellikleri hakkında ufak bir bilgi verelim ki yazının geri kalanını okurken daha net fikirleriniz olsun. 

-BMW 120i: 2000 cc, 170 hp, 0/100 km/s 7,8 saniye, Maksimum hız: 224 km/h CO2 emisyonu 153 g.

-Alfa Giulietta 1.4 TB Multiair: 1400 cc, 170 hp, 0/100 km/s 7,8 saniye, Maksimum hız 218 km/h CO2 emisyonu 134 g



İlk  önce bir boyut karşılaştırması yaparsak, Giulietta rakibinden 5 cm daha uzun, genel olarak daha geniş ve daha yüksek. Buna rağmen BMW'den 10 kg daha hafif. Alfa'nın en çok tepki alan yerlerinden birisi de iç kısmı. Kalitesi fena değil, lüks gözüküyor ama kesinlikle Alfa Romeo karakterini yansıtmıyor. Direksiyon selefi 147'ye değil de, onun selefi 145'e benziyor. (147'ninkini tercih ederim) Gösterge tablosunda da bir değişiklik göze çarpmıyor. Koltuklar yetişkinlere göre gayet uygun. BMW'ye göre hem önde hem arkada daha uzun bir bacak boyu mesafesi kalıyor. 

Sürüşteki ilk izlenim fena değil. Turbo motorun sağladığı ilk hızlanma çok iyi değil ama bir noktadan sonra 1.4 litre küçük motor sahne alıyor ve mükemmel bir performans sergiliyor. Artik klasikleşmiş olan Alfa motor sesi konusunda da bu araba küçük motoruna rağmen beklentilerin çok üzerinde bir yanıt veriyor. Egzantrik milinin Multi-Air-Motor hidrolik aktüatörün ortasında yer alması hem yüksek güç sağlamış hem de ekonomik bir kullanıma olanak vermiş. 100 km'de 5.8 litre benzin tüketimi var.

120 ise start-stop teknolojisine rağmen yakıt tüketimi konusunda iyi bir performans gösteremiyor. 6.6 l/100 km. Hızlanma konusunda da çok iyi bir his vermiyor aynı zamanda çok gürültülü. 







Alfa, bu modelinde bir İtalyan arabasından beklenmedik bir özellik de getirmiş. Giulietta keskin virajları çok rahat alabiliyor ki bu benim 147'de çok yaşadığım bir problem. Bu yüzden gördüğümüz çoğu 147'nin yaylarında bir modifiye oluyor. Ayrıca Alfa Romeo'nun modellerinin Q2 versiyonlarında sunduğu kilitli diferansiyel özelliği Giulietta'nın her seviyesinde standart. BMW'nin bu açıdan tek avantajı arkadan iter olması ve buna bağlı ağırlık dağıtımını çok iyi bir şekilde sağlayabilmesi.

Alfa'nın bu modelinde reklamını çok sık yaptığı özelliklerinden birisi de DNA düğmeleri. Dinamik sürüş, normal sürüş ve all weather drive seçeneklerinden birisini seçebiliyorsunuz. 



Sonuç olarak, Auto Bild çalışanları BMW'yi konfor açısından daha iyi olduğunu söyleseler de Alfa'nın teknoloji ve sürüş olarak alttaki fotoğraftaki gibi önde olduğunu belirtmişler. Benim görüşüme göre de bir şeyi gözden kaçırmışlar, BMW 1 çıkalı 5-6 sene oluyor. Giulietta ise yepyeni bir model. Fiyatlara da değinelim, Alfa'nın bu modelinin (1.4 TB 170hp) Almanya'daki satış fiyatı 22.400 Eur. BMW 120 i ise 27.150 Eur. 



Son sözüm de Opel Astra'ya; Alfa 170 hp'lik modelini Türkiye'de 25.000 Euronun altına satacakmış, giriş seviyesindeki modelin de 23.000 Eur seviyesinde olması bekleniyor. Getirdiği bir çok teknolojik yenilik de Alfa'ya satış rakamları olarak dönecek. Bu fiyatlarını düşürmezsen işin çok zor :)

7 yorum:

  1. Bild dışında başka bir Alman dergisi de Alfa'yı BMW'nin önüne koymuş. 5 senelik farkı düşünürsek normal gelebilir ama Almanlar tutucudur bu konularda üstelik Audi A3'den de daha iyi olduğunu yazmışlar. Zaten ülkemizde de A3 sportback'te hemen indirim yapılmış. Ben Giulietta'yı bekliyordum açıkcası fakat kafamda 55-58 bin lira gibi bir sınır vardı. Opsiyonlarla birlikte 170hp'lik model biraz üstüne çıkıyor sınırın o yüzden kararsız kaldım. Ağustos ortasında gelecek galerilere o zamana kadar beklemeyi düşünüyorum. Bu arada otomobil dergicilerinden, son kullanıcılara kadar herkes otomobilin çok iyi olduğunu söylüyor.

    Alfa çizgilerini yansıtmadığına katılmıyorum. Alfa belki 90'larda keskin hatlara yöneldi ama öncesinde yuvarlak hatlar Alfa'nın genlerinde vardı. İçinde de yine göstergeler ve havalandırma gözleri eskiyi andırıyor. Sadece Alfisti'lere yönelik otomobil yapmak Alfa'yı kapanma noktasına getirdi o yüzden eleştirmesinler Alfa'yı tasarım seçimlerinden ötürü.

    Fiyatlar:
    http://img202.imageshack.us/img202/7048/img0629e.jpg

    http://img405.imageshack.us/img405/5030/img0630la.jpg

    http://img444.imageshack.us/img444/9487/img0628wo.jpg

    http://img97.yfrog.com/img97/8109/img0636i.jpg

    Bu arada master işi umarım olur İsveç'i ben de düşünmüştüm ama bir noktada vazgeçtim. Bölüm, alan nedir acaba? :)

    YanıtlaSil
  2. Almanlarin isi cok zor artik
    giulietta diye bir abileri oldu:)

    YanıtlaSil
  3. almanların işi bence de eskisi gibi değil ama çok zor da değil. spooky ile de konuştuk bununla ilgili, avrupa'da nasıl çok net bilmiyorum ama türkiye'de alfa'ya karşı çok büyük bir ön yargı var, parçası pahalı, araba çok bakım ister (ki kısmen doğru) gibi. o yüzden çoğu insan alfa'yı bütçelerine uygun bulsa ve beğense bile "alman" olduğu için audi, vw, bmw'ye yönelebilir.

    @spooky fiyat listesi için teşekkürler.. 170 hp'lik versiyon için 48bin tl rakamını duyunca çok sevinmiştim, aklımda hiç yokken arabamı değiştirme planları bile yapmaya başladım ama olmazsa olmazları ekleyince 56bin tl gibi bir rakama çıkıyor. biraz sıkıntılı oldu bu durum.

    YanıtlaSil
  4. ALFA virüsü bulaşan birisi başka bir otomobile bir daha binmez

    YanıtlaSil
  5. Gecen sene Temmuz ayinda Alfa 147 aldim. Alirken tereddut ettim ama on yargilarin hepsi yersizmis. Cok memnunum. Surus keyfi bambaska. Masrafi da diger arabalardan daha farkli degil. "Birmot" satista ve satis sonrasinda cok yardimci oldu. Simdi Giulietta'yi bekliyorum. Dedikleri dogruymus, Alfa virusu...

    YanıtlaSil
  6. gerçekten Alfa virüsü diye bir şey var. ben de çok ekstra, gözle görülür bir farklılığı olmamasına rağmen alfa kullanmaktan çok büyük bir keyif alıyorum ve bir gün değiştirecek olsam muhtemelen yine alfa alırım.

    YanıtlaSil
  7. abi bende alacam bu arabayı çok beğendim

    YanıtlaSil