29 Nisan 2010 Perşembe

Chevrolet Captiva


Chevrolet'nin yüzünü güldüren modellerden biri olan Captiva ile ilgili biraz bilgi verelim. Çıktığı günden beri yollarda çok sık gördüğümüz bu 4X4 rakiplerine göre uygun fiyatı ve (bana göre) güzel dizaynıyla bu ücret aralığında bir araç almayı düşünecekler için iyi bir alternatif oldu. 

Gelelim Chevrolet Captiva özelliklerine. İlk değinmek istediğim özellik CO2 emisyonu. Kilometrede 233 gram gibi çok yüksek bir oranı var Captiva'nın. Mesela bu oran Toyota RAV4'ün 2.2 litre dizel modelinde 154 g/km.

Bütün seviyelerde aynı motor kullanılmış. 150 HP güç üreten 4 silindirli 2.0 litre dizel motor 0-100 km/s hızlanmasını 11.1 saniyede gerçekleştiriyor. Boş ağırlık 1790 kg! Düz vitesli modelleri Türkiye'ye getirmemişler ve bütün modellerde 5 ileri otomatik vites kullanılmış. Yakıt tüketimi şehir içinde 10.7 litre/100km, şehir dışında 7.3 litre/100km ve ortalama 8.6 litre/100km. Captiva'nın güvenlik özelliklerinde de bir seviye ayrımı yok. ABS; sürücü, yolcu, yan, perde hava yastıkları; ESP; hidrolik fren destek sistemi, TC, ARP (devrilmeye karşı aktif koruma) gibi özellikler her donanımda standart.


Modellerin arasındaki donanım farklarına gelirsek, Sport modelinde kırmızı dikişli direksiyon simidi ve vites topuzu kullanılmış. Ayrıca bu seviyedeki deri koltuklar da kırmızı dikişli. Yine bu seviyede güneş ışığı filtreli camlar ve 6'lı CD değiştiricisi standart. Bütün modellerde yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, kol dayama, elektronik pusula, arka koltukta ve bagajda 12V elektrik soketi, yağmur sensörü, polen filtresi, elektronik klima, hava kalitesi kontrol sistemi, CD/Mp3 çalar, direksiyondan kumanda standart olarak var. Medium seviyesinde deri/kumaş kombineli siyah koltuklar kullanılmış, High seviyesinde de siyah ve bej deri koltuklar arasında seçim yapabiliyorsunuz. High ve Sport donanım seviyelerinde 8 yönlü elektrikli sürücü koltuğu, koltuk ısıtma, ışığa duyarlı kararan iç dikiz aynası mevcutken bu özellikler Medium seviyesinde bulunmuyor.

Dış donanımda da ön - arka sis farları, tavan rayları, gövde renginde kapı kolları, tamponlar, yan aynalar her seviyede standart. Sunroof, koyulaştırılmış arka ve yan camlar, arka panrk sensörü, sinyal entegre edilmiş otomatik kapanabilen yan aynalar, yan marşpiyeller sadece Medium seviyesinde yok. Sport seviyesinde de spor tasarım yan marşpiyeller kullanılmış. Medium seviyesinde 17 inç lastikler kullanılırken High ve Sport seviyelerinde 18 inç ince yanak lasitkler tercih edilmiş. Ayrıca Sport modelini spor göstermek için koyulaştırılmış arka farlar, krom kaplı çift egzoz borusu eklenmiş. 

Captiva'nın satış fiyatları da şöyle,

5K*  Medium      69.742 TL (Kampanyasız fiyatı 83.472 TL'ymiş)
5K   High SR      75.103 TL (Kampanyasız fiyatı 89.103 TL'ymiş)
7K** High SR      76.682 TL (Kampanyasız fiyatı 90.682 TL'ymiş)
7K   Sport SR     78.656 TL (Kampanyasız fiyatı 92.656 TL'ymiş)

* 5 koltuklu
** 7 koltuklu

Her modele 14.000 TL indirim uygulanmış, oran değişiyor tabii ki ama Medium modelinde %20 gibi bir indirim söz konusu. Zannedersem aynı platform üzerinde olan ve Captiva'ya çok benzeyen Opel Antara'nın 2.0 litre dizelinin fiyatının 86.047 TL olduğunu düşünürsek, fiyatların uygunluğunu da görmüş oluruz. Gerçi aralarında donanım farkı var ama yine de Captiva'nın en üst seviyesi ile Opel Antara'nın arasında 8.000 TL fark var. Zaten bence bu aradaki fark yüzünden yolda pek Antara göremezken Captivalar her yerde.


Jeep sevmeyen bir insan olduğum için 80.000 TL param olsa Captiva'yı düşünmem, BMW 3.20 Dizel 80.000 TL'ye, 3.16 67.000 TL'ye, Mercedes C180 de 75.000 TL'ye satılıyor. Ama hedefiniz Jeep almaksa ve Sportage, RAV 4, Antara, Tucson gibi modeller arasında kaldıysanız mutlaka Captiva'yı da inceleyin derim. 

2 yorum:

  1. Sadece büyük diye alanlar var bu arabayı. Türkiye'de zaten bakınca SUV'lerin de hep 1.6 motorlu modelleri daha çok sattığını görüyoruz. Statü sembolü olduğu için alanlar var. Gösteriş amaçlı yoksa bu para verilmez. Onun dışında tasarımı güzel. Cruze da güzel mesela fiyatı da çok avantajlı ama Opel'i yaralamamak için farklı motorlarla gelmiyor. Performansını da beğenmedim ben ama Cruze'lar da her yerde...

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle katılıyorum, zevk meselesi ama mesela mercedes c180 ile karşılaştırıyorum, dış görünüşe bakıyorsun, güvenliğe bakıyorsun, yakıt tüketimine bakıyorsun, arabanın içinin kalitesine, güzelliğine bakıyorsun sonra yaşadığın yere bakıyorsun, ama gidip 80.000 liraya captiva alıyorsun. dediğim gibi zevk meselesi, herkes gidip mercedes bmw alacak diye bir şey yok ama o kadar para rav4, sportage, captiva gibi araçlara vermek için çok sanki.jeepim var demek daha çekici geliyor demek ki insanlara. hatta şimdi aklıma geldi daihatsu terios ile ilgili de bir yazı yazıyım bu konuyla alakalı.

    YanıtlaSil