29 Nisan 2010 Perşembe

BMW E30 M3 Watson's - Model




Parası, model yılı umrumda olmadan takıntı derecesinde sevdiğim arabalar var benim. Mesela Lotus Elise bunlardan birisi, buradan ve buradan görebileceğiniz Audi Quattro, çıktığı günden beri Alfa Romeo 8C, buradaki 3.0 CSL, Porsche 993 gibi. Bunlardan daha güzel daha güçlü daha pahalı arabalar var ama mesela Porsche'nin son çıkarttığı GT-3 mü yoksa biraz önce linkte gördüğünüz 993 mü diye sorsalar inanın bir saniye bile düşünmeden 993'ü seçerim. Veya güncel Audi modelleri Quattro kadar ilgilendirmez beni. Lotus Elise'den kat kat pahalı Bentley'yi tercih etmem mesela seçme şansım olsa. Bunlardan birisi de E30 kasa BMW M3'dür benim için hatta belki de listenin en başındadır.

Ben de bir model koleksiyoncusu olarak geçen doğum günümde beni gerçekten daha fazla mutlu edemeyecek bir hediye almıştım. Aralıktan beri bu arabayı sevmek için bir nedenim daha oldu yani. Aşağıda fotoğraflarını görebileceğiniz model-araba 1991 yılında Macau pistindeki yarışı kazanmış olan M3. Aracın orijinali (üstte) şu anda Macau müzesinde sergileniyor, modelini de başarılı model üreticilerinden biri olan Auto Art üretmiş. İlk olarak Macau hakkında bir kaç şey söyleyelim, Macau Çin'de, Hong Kong'a 50 km mesafede bulunan yakın zamana kadar Portekiz Sömürgesi olan bir yer. Her yıl Kasım ayında sokakları piste çevrilen Macau'da yapılan bu yarış aslında eski bir gelenekten sonra ortaya çıkmış. Yerli halk arasında yapılan bu yarışa 1966 yılında Belçikalı bir pilot Hong Kong'ta Renault popülerliğini arttırmak için bir Renault ile katılmış. O yıldan sonra da daha profesyonel ve uluslararası bir yarış haline gelmiş. Söz konusu aracımız İtalyan pilot Emanuele Pirro'nun yarıştığı ve 1991-1992 yıllarında yarışı kazandığı BMW E30 M3 Evolution. 1993 yılında aynı yarışı yine bir E30 M3 kazandı bu sefer aracın pilotluğunu Alman Helmut Greiner yapıyordu. 

Gelelim modelimize. Modelin ölçeği 1:18 yani gerçeğine göre 18 kere küçültülmüş. Araç diğer 1:18 E30 BMW M3'ler gibi Auto Art markasının çok başarılı bir çalışması. Zaten detaylar ve gerçekçilik, fotoğraflardan bile belli olan kaliteli görünüm güzel bir model olduğunu kanıtlıyor. Meraklısına küçük bir not, genelde modellerimi internet üzerinden yurt dışından getirtsem de (fiyatlar çok farklı), Bestelhobi, Dekalo gibi firmalarda bir çok model çeşidi bulabilmek mümkün.




2004 yılında Macau GP'yi kazanan Jörg Müller'in 3.20i si ile

Bu da modellerin boyutu ile ilgili bir fikir edinmeniz için.

Son olarak, 1988 yılındaki bir yarıştan çekilen aşağıdaki görüntülere bakın, yol tutuşu, performans, BMW'nin neden BMW olduğunu gösteriyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder