27 Mayıs 2010 Perşembe

Alfa Romeo

2 buçuk senedir Alfa Romeo kullanıcısı olarak markayla ilgili biraz bilgi vermek istedim. Malum ülkemizde bu markaya karşı ciddi bir ön yargı var. Bazıları tamamen şehir efsanesi, bazıları da gerçekten dikkat edilmesi gereken noktalar.



İlk önce Alfa Romeo geçmişine bakarsak, aslında bu markanın geçmiş rakiplerinin BMW ve o sınıftaki araçlar olduğunu görüyoruz. 90'ların başında biraz geri kalmasıyla biraz o özelliğini kaybetti bana göre ama yine de böyle bir geçmişi olan aracı kullanmak güzel bir duygu. Beğeni meselesi olmakla beraber, yaptığı her tasarımı (bana göre 166 gibi odun bir araba bile güzel) farklı ve gerçekten çok güzel. Eski GTV, Alfetta, 80, 155 gibi arabaları ben hala beğeniyorum mesela. 

Tabii bunlara rağmen BMW, Audi gibi hem güzel hem sportif lüks arabaların fiyat olarak gerisinde olmasına rağmen tercih edilmemesinde bazı sebepler var. Bana göre ilki Alman sağlamlığında olmaması. 2004 model bir Opel Astra ile 2 sene gidip geldiğim ve hiç bir sorun yaşamadığım yollarda Alfa 147 ile 2buçuk senede 2 kere ön takım değiştirdim. Daha önce de bahsettiğim, durup dururken radyomun çalışmaması, üstesinden aylarca gelinemeyen silecek deposu problemi, karterin delinmesi (tamam bu benim suçum olabilir) gibi gerçekten şu an aklıma gelmeyen bir çok olay yaşadım. Bunlar ne yazık ki arabayı kullanışınıza göre değişen şeyler de değil, ben arabama çok özen gösteririm, bakımlarını aksatmam, hor kullanmamaya çalışırım, gereksiz zorlamalardan kaçınırım ama büyük bir sıkılıkta servise gidiyorum. Bana denk gelen bir şanssızlık da olabilir ama kişisel tecrübem bu yönde. 



Parça sıkıntısına gelirsek. Parça ile ilgili stok sorunu kesinlikle yok. Arabamın bir parçası bozulur, 1 ay beklerim gibi bir korkusu olanlar bu konuyu bir daha hatırlamamak üzere akıllarından çıkartsınlar. Sadece radyom arızalandığında tavandaki bir parçanın gelmesini 3 gün bekledim, o parçanın da çok kullanılan bir parça olmadığı aşikar. Tamam parça bulunuyor da sen fiyatından haber ver diyenlere, Opel'den korkmuyorsanız Alfa'dan da korkmayın. Arada fark yok demiyorum ama korkutacak düzeyde değil. Selenia yağ kullanılıyor, 20.000 km'de bir değişiyor. Bakımları ağır olmadıkça (mesela triger değiştireceğim şimdi 60.000 km'de yaklaşık 750 TL gibi bir masraf olacak) 250 TL civarında. Yakıt tüketimi konusu biraz sıkıntılı, 147 için konuşursam yine, rakiplerinin gerisinde. Giulietta 1.4 motorla 120 ve 170 hp güç üretebilecek ve yakıt tüketimini 170 hp için 5.8 lt'ye çekecekmiş. Bundan sonraki modellerinde de böyle bir performans gösterirse bu sorunu da giderir.




Yaklaşık 9-10 seneden beri Audi gerçekten güzel modeller yapmaya başladı ve modellerinde fiyatı aşağı çekmek için, standart olmayan bazı donanımları fiyat arttırarak standart hale getirdi. Fiyatlar BMW, Mercedes ile paralel olunca şaşırmıştım kim bu markalar varken Audi alır ki diye, ama şimdi baktığımızda Audi bu markaların hem marka değeri olarak hem fiyat/performans değeri olarak kesinlikle gerisinde değil. Alfa'nın da 147'yi artık en az 17 inç jantlar gibi sportif özelliklerle eskisi kadar düşük olmayan fiyatlardan satması, Mito gibi küçük bir araba için epey bir para istemesi, 159'un çok pahalı ve güçlü modelini çıkartması, şimdi çıkacak olan Giulietta, 8C gibi bir araba ortaya çıkarması; Alfa Romeo'nun da o seviyelere gelmeye çalıştığı izlenimini bırakıyor bende. 

Şunu da belirtmek istiyorum, evet sıkıntılar yaşıyorum ama yine araba alacak olsam hiç düşünmeden Alfa Romeo alırım. 










3 yorum:

  1. Zaman içinde (Giulietta'nın ardından) dayanıklılık, işçilik ve arıza sorunları düzelecektir. Ortak platform, motor kullanımları ayrıca Kanada'da üretilecek yeni modellerle zaman içinde toparlanırlar.

    YanıtlaSil
  2. Kanada'da model üretileceğini bilmiyordum. Acaba hangi modelleri orada üretecekler?

    YanıtlaSil
  3. 169'un yerini alması planlanan lüks ve büyük sedan Chrysler fabrikalarında üretilecekmiş. Amerika piyasasına girebilmek için. Yeni çıkacka Gulia'nın ve muhtemel SUV'lerin de Chrysler'in tesislerinde üretilmesi muhtemelmiş. Chrsler'in bazı modellerini bu sebeple üretimden kaldırabilirmiş Fiat Group.

    YanıtlaSil