31 Mayıs 2010 Pazartesi

Chevrolet Spark



Chevrolet'nin minik otomobili Spark'ı (özellikle yeşil rengini) son zamanlarda epey yollarda görmeye başladım. İş yerimin hemen yanında bir Opel - Chevrolet bayisi olduğu için mi algıda seçicilik oluyor bilmiyorum. Spark göründüğü üzere küçük, şehir içinde verimli bir sürüş sağlama hedefinde olan bir araç. 1,0 litre, 1,2 litre LS ve 1,2 litre LT olmak üzere 3 seviyede satılıyor. Modelin fiyatları ise 23.500 TL ile 26.569 TL arasında değişiyor. Başlangıç seviyesinden itibaren 6 havayastığı, ABS, MP3 çalar, klima gibi özellikler standart. 25.250 TL fiyat etiketine sahip LS modeline ön sis farları, spor görünümlü spoiler, tavan bagaj rayları, elektrikli arka camlar, yol bilgisayarı, elektrikli ayarlanabilir yan camlar ve uzaktan kumandalı merkezi kilit gibi özellikler eklenmiş. En yüksek paket olan LT paketinde ise park sensörü, sportif tamponlar, 14 inch hafif alaşımlı jantlar, iklim kontrollü klima standart.

Krom görünümlü ön panjur ve tavan rayları 3640 mm uzunluğundaki Spark'a güzel bir hava katıyor. 2375 mm'lik dingil mesafesi de böyle küçük bir otomobile göre geniş bir iç mekan için imkan veriyor. Ön koltuklarda baş ve diz mesafesi konusunda bir sorun yaşamıyorsunuz. Arka tarafta ise baş mesafesi gayet yeterli, diz mesafesi de çok aman aman rahatsız etmiyor. Bir çok renk seçeneği var gerçi ama ben en çok yeşilini beğendim. Direksiyon üzerinden kontrol edilebilen Mp3 çalar yeterli. 


Aracın performansına çok fazla değinmeyeceğim, sonuçta şehir içinde kullanılmak üzere tasarlanmış bir araç Spark. Eşya saklama gözlerinin fazlalığı, boyutları, boyutlarına rağmen iç alanda sağladığı ferahlık da zaten bunun kanıtı gibi.




Böyle bir araç için yapılabilecek en büyük hata nedir diye sorsalar bayanlara daha çok hitap edecek bir otomobil piyasaya sunup bunu otomatik şanzımanla desteklememek derdim. Bana sormadılar ama Chevrolet yetkilileri bu hatayı yapmışlar. Aracın sadece 5 ileri manuel şanzımanı var. Bu da uygun fiyatlı ve küçük sınıf otomobilleri daha çok seçen bayanların pek işine gelmeyecek bir özellik. İlerleyen günlerde bununla ilgili bir değişikliğe gidilir mi hep beraber göreceğiz.



1 yorum:

  1. Chevrolet'nin Avrupa içindeki her kararı Opel'i korumaya yönelik. Motordan, donanıma kadar...
    Acaba Corsa'nın satılmamasından çekiniyorlar mı?

    Türkiye'de de Cruze çok satmasına rağmen 2 litrelik motorunun getirilmemesini buna bağlıyorum. Aradaki kalite farkı tabii ki sabit ama en ucuza en büyük ve göze hoş gelen arabayı almak Türkiye'de yaygın bir tercih.

    YanıtlaSil